BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS »

Monday, December 8, 2008

::MencinTAi SepenuH hATI::::

sEtiap orang mengimpikan kebahgiaan, tetapi sebagai manusia kiter akan tetap rasa tidak puas ati dengan apa yang kiter meliki...(itu dah jadi satu lumrah kiter)
Setiap org mahukan kebahgian hidup masing-masing tetapi setakat mana usaha mereka untuk berbahagia dan setakat mana mereka sanggup untuk berkorban dan juga berpuas hati dengan apa yang ada.....

Bagi seorang isteri, pastinyer ingin peroleh bahagia dibahagiakan oleh suaminyer....tapi benarkah kiter akan jadi satu-satunyer isterinyer? atau kiter mungkin mempunyai madu-madu yang lain???/ Jika itu berlaku...huhuhuhuuhuhu seorang itu berhak memiliki kebahgiaan walaupun apa pun statusnyer cuma perlu berpegang pada prinsip dan pegangan yang betul
Sedang aku sibuk menaip soklan revision bdak app 23 sambil2 aku terjumpa artikel ni....mungkin ada yang betol and boleh ditokok tambah...(well i have no xprience,hehehehe)

syarat -syarat untuk bahagia.

1. andai kita tidak mencintai suami kita sepenuh hati kita tidak akan dapat merasai cintanya pada kita, hanya isteri yang menyerahkan sepenuh jiwa dan raga pada suaminya serta menganggap suaminyalah segala-galanya padanya akan bahgia yang sebenar-benarnya.
dalam hatinya tiada curiga dan syak wasangka.
mengapa ini penting? agar dia menarik sikap yang sama dari suaminya.
itulah kehidupan..kita akan dapat apa yang kita beri dan untuk kita memberi yang sebaiknya maka kita perlu ikhlas. untuk ikhlas kita perlu memberi sepenuhnya..tidak boleh simpan - simpan. lalu… cintailah sepenuhnya.

2.kenal pasti antara keperluan dan penyakit hati;…
ada yang mengatakan kita perlu cemburu pada suami kerana cemburu tanda sayang, ..
kita perlu simpan sedikit kepercayaan pada diri, jangan percaya suami sepenuhnya kerana apabila dia mengkhianati cinta kita kita tidak akan hilang harga diri..
semua ini adalah kepercayaan sampah….kepercayaan yang hanya merosak diri , menjadi racun dalam perhubungan.
(mana satu betol ni ek)


3.ini membawa kepada syarat seterusnya untuk bahagia;.. berserah sepenuhnya pada Allah.
kita mencintai suami sepenuhnya kerana dengan cara itu kita mampu berkhidmat yang terbaik untuknya; moga dengan perkhidmatan kita itu suami akan redha pada kita dan ketahuilah redha suami itulah, redha Allah dan syurga seorang isteri itu dibawah tapak kaki suaminya.
‘mana-mana isteri yang suaminya redha padanya ketika dia meninggal dunia, maka masuklah ke dalam syurga melalui mana-mana pintu yang dikehendakinya’- sabda rasul.
untuk itu maka serahlah segala urusan kepada Allah. walau apa qada dan qadar hidup kita, itulah ketentuan Allah, lalu apa dirisau?
hiduplah seadanya namun untuk itu kita tidak pula boleh bergoyang kaki dan membiar sahaja. usaha untuk bahagia tetap ada dan perlu namun, berserah segala urusan adalah kuncinya.
hidup berilmu, ceria selalu

1 comments:

Anonymous said...

Kalau ikut yang no.1, mcm mana dgn no.2,
ikut yg no.2,macam mana yg no.1?
Confius nih... ikut yg no.3 j la yerk... he...


Yana spupu hang