BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS »

Thursday, March 13, 2014

MH 370..pulang lah...

Assalamualaikum......

Sabtu yang lepas bersamaan 8 march 2014...kapal terbang MH 360 hilang dari radar jam 130 pagi mengemparkan dunia dan mendorong semua kuasa besar turun bersama-sama mencari kemana hilang MH 370.

Satelit negara China mendakwa menemui tiga objek yang terapung di perairan Laut Cina Selatan yang dipercayai mempunyai kaitan dengan kehilangan pesawat Boeing 777 - MH370 Sabtu lalu.
Menurut laporan berita saluran CNN itu, objek-objek terabit dianggarkan berukuran sekitar 13 kali 18 meter, 14 kali 19 meter dan 24 kali 22 meter.

Kementerian Sains, Teknologi dan Industri Pertahanan Kebangsaan negara itu yakin penemuan ini adalah petunjuk baru kepada kes kehilangan MH370.

Imej berkenaan dirakamkan pada 9 Mac lalu di selatan Vietnam atau timur laut Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur.

Ia berkedudukan di koordinat longitud 105 perpuluhan 63 darjah timur, 6 perpuluhan 7 darjah utara pada latitud.



Pesawat MH370 yang sepatutnya mendarat di Beijing pukul 6.30 pagi Sabtu dilaporkan hilang dari radar kira-kira pukul 1.40 pagi Sabtu.

Gerakan mencari besar-besaran mencari dan menyelamat yang dilancarkan oleh pelbagai negara sehingga semalam gagal menemui sebarang petunjuk dan perkembangan tersebut hanyalah menambah lagi kerisauan dan kebimbangan terhadap keluarga dan waris 239 penumpang dan krew yang berada dalam pesawat tersebut.


Macam-macam spekulasi yang timbul macam-macam juga dihamburkan pada Malaysia atas ketidakcekapan pengurusan,.. romuors yang baru kte china nak saman pulak..hmm....mintak simpang la.

apapun kiter doakan MH 370 dijumpai tidak lama lagi

Tuesday, March 4, 2014

jadual makan shaklee..choose


set shaklee

Assalamualaikum.

Harini MC....sebab tak sihat..Sebenarnya dari hari Ahad lagi da terasa berat kepala and mata..rasa lemah badan..makin teruk ble semalam rasa nak muntah dan cirit sket..hmmdoc kata salah makan alergi..\mybe juga..hmm and seperti biasa kena kurangkan berat bdan..hey u fda need to take serious abaout that..hehehehe. So sebagai ahli shaklee yang berdaftar...aku sendri tak penah pandang set slimming dia...jadi ill do some research before buying...ye la aku bukan jenis trus nak try...tgk dlu bahan dlam tu yg kiter tahu mmg shaklee ni natuiral dan tiada bahan kimia...boleh la take serious lepas ni.

 Untuk Health bukan cantik...itu juz bonus,,jhehehe

        Pertama mulakan dengan makan malam yang minima ie teh o atau kopi o + biskut lemak banyak pun tak pe sampai rasa kenyang…dan yang seangkatan dengannya atau bolih makan tapi kurangkan nasi lebihkan protin dan sayur dan kurangkan gula, santan dan minyak.
Esok pagi anda pasti lapar..bangun pagi ambil esp dulu dua sudu besar supaya bolih kenyang sampai pukul sepuluh sebelas pagi, antara kepentingan esp ialah ianya memejalkan dan awet muda supaya bila kita kurus badan tak lembik flabby dan awet muda.
Selepas tu dalam pukul 11-12 dah bolih makan complete meal supaya puashati dan happy :-)  10-15 minit sebelom makan ambil 3-5 biji lecithin dan 5 biji alfalfa. Selepas makan ambil sebiji vitalea.
Ulang semula makan malam yang sedikit…sebelum makan dan selepas makan ambil vit seperti diatas tp lecithin bolih kurangkan sebanyak 2-3 bj dan alfalfa 3-5 biji sahaja.
In between kalau lapar makan fresh fruits yang kaya fibre ie, jambu, epal, betik dsb atau makanan serat tinggi seperti Quaker oats…dan minum banyak air kosong suam sebaiknya atau room temperature.
                 Amalkan secara berterusan dan berdisiplin sehingga perut jadi biasa dan selesa…
Untuk pastikan badan dapat zat yang diperlukan ambil atleast sebiji shaklee multi vitamin/ vitalea. Diet tanpa multivitamin akan menjadi lebih mencabar kerana apabila badan kekurangan sesuatu nutrien, OTAK akan menghantar signal ‘LAPAR’….lapar, makan lagi, lapar lagi, makan lagi…begitu lah seterusnya…
               Lain-lain suplemen yang membantu ialah LECITHIN / membantu memecahkan lemak dan ALFALFA yang kaya dengan fiber dan mempercepatkan proses pembuangan lemak, toksik bersama najis.
Alfalfa juga boleh mengenyangkan, membuang angin yang terhasil dalam proses diet dan juga meneutralkan asid perut untuk mencegah gastrik dsb.
Kos:
1. Esp utk 2 bulan rm 140.00
2. Vitalea 120 tablet untuk 2 bulan, rm 88.00
3. Lecithin 180 kapsul, rm 52.00
4. Alfalfa 330 tablet, rm 53.00.
Kunci kepada kejayaan PENRUNAN BERAT BADAN DI ATAS IALAH DISIPLIN & ISTIQAMAH…dan amalkan gaya hidup aktif.
~~~Selamat Berjaya~~~

Monday, March 3, 2014

Penat sangat harini

Assalamualaikum....

Penat sangat hari ni...Itu je yang keluar ble nak mulakan celoteh entri kali ni,..huhuh...
sebenarnya dari semalm lagik..pkul 9 mlm lagi da mula rasa berat mata...sebab tu ajak uwais masuk  bilik..hmm..rasanya aku tidor dlu dari dak bapbap tu..hhuhu..tah kenapa penat sangat, walhal tak buat apa pun.....bangun pagi..amik vitamin b com..datang skolah..hmm masih sama..huhuhuhu rasa tak bermaya..haiyoooooooooooooooo.........apa yang kena dengan aku ni..............huhuhuhuhu..