BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS »

Monday, September 1, 2008

-->bERmULA NYE pUASa bULAn mULIA--<

Assalamualaikum.............................
harini adalah 1 ramadhan , bermula la umat islam berpuasa pada hari ini........
aku dah tukarkan semua waktu aku mengajar tuisyen aku dengan Madiah and yang lain pada hari Siang supaya aku boleh p solat terawih.
Aku harap tak da la nafsu malas membelenggu aku dari melaksanakan ibadah didalam bulan mulia ni...huhuhuhuuhuu
Cakap pasal bulan puasa....dulu kecik2 ramai org tua cakap...syaitan da kena ikat...tapi betul ke syaitan da kena ikat???
tak da ke yang terlepas?bersembunyi dalam ati kite sebab syaitan rasa selamat, yang bersahabat dengan syaitan pula macam mana???? Klu tanyer aku..ilmu aku cetek....Allah lebih mengetahui....
tapi yang pasti bulan mulia ni btul2 menguji nafsu kite..nafsu makan,kite di uji untuk tahan lapar,selain tu rasa tamak kiter sebab lapa..kiter jadik tamak...nafsu amarah, biasa la...bile lapar mule la nafsu tu nak kuar membuap-buap.....tamak dan amarah...itu pun da cukup menguji hampir semua daripada kiter,bohong la kalau kau kata kau terkecuali..bohong la kau kater kau tak rasa tamak pun...tk rasa pun diuji dengan amarah...huhuhuhuhuu...
sepanjang hayat kiter di dunia ni...itu akan diuji,,,aku percaya...cume kiter je tak sedar , sebab manusia ni mudah lupa..siap ada lagi wahyu Allah yang diturunkan tentang manusia mudah lupe...hmmbukan setakat melayu jer mudah luper kawan-kawan. Tapi semua manusia ni laaa yang mudah lupe....hehehehehehe.
hmmm..manusia, aku pun manusia yang hina...aku pun makhluk Allah yang serba daif.....
kiter jangan la bergantung pada yang daif....tapi sepatutnyer kiter memohon pada yang Maha Berkuasa Ynag Maha Sempurna....
aku harap aku dan keluarga ...serta sahabat-sahabat aku sentiasa berinagt akan hal yang itu......
ble itu kiter pegang wat pegangan, insa'Allah kiter boleh capai...fisabillillah..dan redha dengan semua...insa'Allah...

kiter skrang hidup pada penghujung zaman...sama2 la kiter meningat dan meningati sebab kiter bukan lagik dizaman nabi muhammmad....setiap kesalahn yang dilakukan ditegur oleh Allah dengan menurunkan Wahyu...kemudian disampaikan oleh Rasul..hmm...ini apa yang ruhi hafizad bagitau aku....aku stuju juga apa yang dia katakan...kita la umat akhir zaman.............

Selamat berbuka.
=P

0 comments: