BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS »

Wednesday, August 27, 2008

Indahnye hari nie

Assalamualaikum.........
semalam aku tido nyenyak sangat.........
tak da yang datang menganggu........bahagianye.....
hari ini aku bangun and aku lihat langit cerah..
alhamdullillah sekali lagi Allah s.w.t. bagi peluang untuk aku hidup and betulkan
semua kesilapan yang pernah aku buat.......

Subbahanallah......
cantik sungguh awan pagi tadi...cerah tapi dihati rasa damai sangat
huhuhuhuhuhuhuhuhu
Malu la kite dengan diri kite kalau kite lebih mencintai dunia dari Allah....
huhuhuu....
aku pun penah lupe...terbawa ngan ombak dunia....
syukur...Kasih sayang Allah itu tak da hujungnyer.......
Sombong nye kita sebagai hamba jika tidak mahu balik pada jalan yang benar....

Hari ini semuanya cerah

kak fa ada sebut semalam....
fisabillillah
sanggup kah kte fisabillillah.......
tercapai lagi ketahap fisabillillah.....
kadang-kadang kiter tak sedar apa yang kiter buat....
sebenarnyer kawan yang sebenar kawan adalah kawan yang sentiasa meningatkan kite
ketahuilah
manusia ni mudah lupa....
kiter sentiasa lupa........
kadang-kadang kiter tak sedar kiter berada dalam dunia yang penuh penipuan dan ego
mintak-mintak kiter terbuka hati dan terlindung dari kesombongan dunia
siapa la kita yang layak untuk mendabik dada
kau PM ?
kau BOS?
kau Mejar?
apa-apa pun kau tetap manusia sama macam aku....
kau tetap makhluk Allah yang lemah sama seperti aku......
kiter sebenarnya berlumba untuk mendapatkan rahmatnye
tak kire pangkat atau darjat...jin atau manusia
kiter sama adalah makhluuk Allah yang setiap hari mengharap Allah beri nafas dan meminjamkan tubuh untuk kiter nikmati nikmat dunia.....
harap-harap kiter tidak hidup dalam penipuan

0 comments: