BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS »

Tuesday, August 19, 2008

Pokok


Pokok tu....dlu waktu tunggu kedai......aku suka sangat pokok tu...cantik....pokok ni dah meredupkan and mencantikkan suasana kat citu......sejuk....sayang pokok tu.....unik....tah dah brapa dah umo pokok tu...dah brapa lama dia berdiri tegak and berbakti pada manusia..termasuk aku.....klu aku masih kecik n nakal macm aku kecik2 dlu aku dah lama panjat pokok tu n tido kat atas dahan....
ble terbuka citer tido atas pokok ni...aku teringat waktu aku darjah dulu....aku suka panjat pokok men kat pokok..(sebenarnye aku pon baru teringat) penah sekali aku balik kampung...menda pertama yang mata aku cari adalah pokok yang akan jadik mangsa aku panjat.....mule2 aku panjat pokok dekat je ngan umah pakcik.....liana and ramlee wat buai kat citu...tapi tak best..dahankecik..lagi pun aku bukan nak dok atas buai..aku nak dok atas dahan pokok tu....
aku lari tinggal diorg aku p ke Ban( batas org perak panggil Ban) kat ban tu aku jumpa satu pokok pelam..rimbun sangat....aku suka...aku panjat and terus tertido kat situ, plik kan aku leh tertido....hahahaha...memang lawak.Setiap kali balik kg,aku akan amik satu buku citer antu and p baca kat citu...penah sekali je aku terjatuh dari dahan tu,waktu tu aku tertido..mungkin aku tersentak n terkejut ble jaga..tak dapat kontrol n terus jatuh dalam sawah padi.nasib baik dalam sawah aku jatuh.bukan atas tanah merah yang keras tu....lepas je aku jatuh tu...dahan tu dah tak kuat and da tak mampu nak tanggung berat aku..hehehehe..aku makin berat kot.lamer2 dahan tu patah..and aku dah tak da dahan nak panjat lagi and tdo lagi...huhuhuhuuhuhu......

0 comments: