BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS »

Tuesday, October 21, 2008

Oh Gurls/Woman

Assalamualaikum....
Today i'm Mc....flu dah 2 hari dah. Semalam p juga la keje tapi petang aku pulang...hmmm
Walaupun Mc aku quiet dah ketagih sgt tangan nie nak menaip post baru..hehehehehehe...

This evening i went to clinic with mum and baby......
after that we went to take some tea break at mcD, huhuhu.....
Lapar......i juz can't eat rice...huh dapat jmp burger mcD tu selera la sket..hehehehe...How come...juz ignore the diet aside..hehehehe

Sambil makan-makan... diluar cermin tue aku and mak nampak sorang anak dara baru je belasan tahun bermesra gelak ketawa dengan 3-4 org lelaki...
hmm apa dah jadik nie....mata mata org lain diabaikan..padanyer IT'S OK LA..I Don'T nothin maaa....hmm...PAk cik mak cik yang lalu sekadar dapat memandang je teletah anak - anak muda ...
Inilah harapan bangsa...
Inilah anak melayu...
Gadis melayu.....

Ya agak keterlaluan aku berkata begitu walaupun depan mata ku hanya seorg saja....
tapi kiter tak le nafikan Bukan...berratus-ratus lagi malah berdoyon-doyon lagik anak gadis yang cantik ayu dan manis berkelakuan begitu...
Ramai lagik org cerdik pandai yang menunjukkan kebodohan mereka dengan berkeit sini sana....

Wah ...sapa aku nie..hebat berkata???
aku juga penah muda...
aku juga tak lari melakukan kesilapan.....
aku juga manusia...
Oleh kerana Aku pernah melihat dan melalui kealpaan dunia la...aku nak berkongsi semua nie..
aku hanya nak memanggil semua rakan-rakan muslimah ku.....
bangkit la kiter semua...
bangkit la.....
Jangan kiter tidor jangan kiter apa...
jangan la kiter degil dan pekak biler org berkata-kata memaki kiter dengan pandangan yang mereka lontarkan....

Ye
aku akui mmg sukar ingin mencapai status mawar berduri....
Baru-baru nia kau tgk drama melayu.....
Dia mengatakan lebih baik bunga tahi ayam yang punya warna yang menarik, tertarik untuk ramai memandang berbanding mawar yang punya duri .........pasti takut untuk dihampiri malah cepat pula layunye...

Cube kiter pikir kenapa mawar itu berduri ????
MAwar itu berduri keran dia sangat berharga,
Cantik dan wangi ....
mengoda seluruh berbatu-batu bau nyer mengharum taman...menarik kumbang untuk datan...tapi
bukan semuanyer berani untuk mendekati......
gentar akan durinyer...
silap langkah tertusuk mati,
aku harap kiter samer2 berusaha menjadi sekuntum mawar berduri yang mekar mewangi lama di taman,
Seperti yang kiter tahu mawar cepat layunyer...jadila kiter sebagai bunga mawar yang teguh pendriannyer...semoga Allah sentiasa bersama kiter...Amin...


0 comments: